Під час цього словесного екскурсу камера курсує обличчям героя, передаючи цілий спектр емоцій простого чоловіка, який так хоче зрозуміти Бога. Далі оповиває сповнену релігійного спокою кімнатку. Інтимність атмосфери нагадує нам яку-небудь придорожню капличку, де кожен охочий може поринути у власний дискурс зі Всевишнім. За вікном - страшенна злива і десь далеко у полі - самотньо стоїть кінь. Скоріш за все, він прив’язаний і ця злива для нього така ж неприємна, як для людини. А якщо цей кінь такий само немолодий, як герой, то можливо, вона стане фатальною. Як гласить знаний фільм, "Загнаних коней пристрілюють, чи не так?"
Продовжуючи філософський екскурс, на цей раз згадаймо болісні, хоча й формуючі власну екзистенційну й літературну повістку схожого роду інциденти у Достоєвського та Ніцше. Перший переносить власну травму дитинства у хворобливий, а від того максимально наближений до дійсності сон Раскольнікова. Ми бачимо мужика Миколку, вся лютість якого від бідацького життя спрямована не на пана, а на безневинну шкапу - виморену щоденною працею коняку, працею на межі можливостей. Якщо вдатися до аналогій, то Миколка Кустуріци залишився за кадром. Образ батька та сина відсилають до нашого молодого Перхана та дядька Мерджана, який замінив йому батька і молить безжалісного Господа за його долю.
Страждання пронизує цей фільм так само влучно, як і філософське начало. Страждання тут, як і в Ніцше, що після побаченої сцени з побиттям коня сходить з розуму, стає фундаментом філософської концепції або просто божевілля. Та повернемось до аналогії з першим сном Раскольнікова. Потрактуймо сни у Кустуріци та Достоєвського - слідуючи постулатам Юнга - як деякі нематеріальні явища, що загубили свої часові та просторові координати. Вони - те невидиме, що поєднує дійсність та загробне життя, дійсність і її переплетіння з сакральністю. Світ сакрального і реального у Кустуріци - це, крім іншого, пошук Героя міфічного у герої фільму. І ми вбачаємо основні елементи такого героя: орієнтованість на тріаду "Любов - Домашній затишок - Дім", боротьба зі злом, надприродні здібності, що йому, як напівкровці, передались від бабусі-циганки.